Webshop Connector Website Logo
Probeer nu

Wat kan Advisie betekenen voor uw webshop?

Geschreven door Rebecca Sneep op 5-dec-2017 13:02:15

In de vorige blog las u over de nieuwste trends op het gebied van e-commerce en e-fulfilment en het proces daar omheen. Lees hier wat Advisie kan betekenen voor uw webshop.

Lees verder

Onderwerpen: E-commerce, Koppeling, Exact Online, Exact Globe

Succesvol ondernemen met de software van morgen

Geschreven door Rebecca Sneep op 5-dec-2017 11:41:07

Tijdens Exact Live gaf Anthony Dorlandt een presentatie over e-commerce en e-fulfilment. Heeft u de presentatie gemist of wilt u het gewoon nog eens nalezen? Lees hier alle details van de presentatie.

Lees verder

Onderwerpen: E-commerce, Koppeling, Exact Online, Exact Globe

Webshop Connector en Portal Builder op het Shopware event

Geschreven door Rebecca Sneep op 4-sep-2017 16:16:48

Aanstaande donderdag 7 september organiseert Shopworks samen met Shopware het eerste Shopware ''Get Emotional'' event en Advisie's Connecting Solutions zullen ook aanwezig zijn.

Succesvol samenwerken voor ultieme klantbeleving

Tijdens het Shopware ''Get Emotional'' event kan je diverse Shopware partners spreken op het gebied van betaaloplossingen, hosting, development en logistiek.

Daarnaast zijn er roundtablesessies met de verschillende partners. Ook wij zullen een sessie verzorgen en tijdens deze sessie laten we je zien hoe je je bedrijfsprocessen kunt optimaliseren met slimme eCommerce oplossingen zoals de Webshop Connector en Portal Builder.

Wie, wat, waar

Tijdens het ''Get Emotional'' event komen we graag in gesprek met je! Aanmelden voor het event kan nog en kan je hier doen.

Wanneer: donderdag 7 september
Waar: Keulsekade 189, Utrecht

Tot donderdag!

  

Lees verder

Onderwerpen: E-commerce, Koppeling, Exact Online, Exact Globe

E-commerce trend: Frictieloos betalen

Geschreven door Rebecca Sneep op 7-jun-2017 15:07:27

Een succesvolle webshop biedt zijn klanten een makkelijke en veilige manier van betalen aan. Klanten vinden het fijn als ze zelf een betaalmethode kunnen kiezen die bij hen past; door verschillende betaalmethodes aan te bieden, verlaag je de verkoopdrempel tijdens het checkout proces en vergroot je de kans op meer omzet. 

Er zijn verschillende partijen zoals Thuiswinkel.org, iDEAL en GfK in Nederland die meten hoe klanten het liefst betalen. Uit onderzoek van GfK blijkt dat in de eerste helft van 2016, 81 miljoen online aankopen gedaan zijn in Nederland.

Van al die aankopen is maar liefst 56% betaald met iDEAL. Daarna zijn met 12% aankopen met creditcard het populairst. Hieronder een overzicht van hoe online aankopen in de periode januari - juni in 2015 en in dezelfde periode in 2016 zijn betaald.

                                                                                                              Bron: eCommerce Payment Monitor 2016 GfK

 Aankopen via smartphone neemt vlucht

Opvallend is de vlucht die online aankopen met de smartphone neemt; ten opzichte van 2015 is dit in 2016 met 68% gestegen! Hiermee lijkt het vertrouwen in het betalen met de smartphone toe te nemen aldus GfK. Tevens geeft dit aan dat het als webshop steeds belangrijker wordt om je webshop mobile friendly in te richten. Vooral als je een webshop hebt op het gebied van media & entertainment, telecom, fashion en speelgoed; dit zijn namelijk de voornaamste producten die via smartphone worden gekocht. 

Keuze vrijheid

Fijn al die keuzevrijheid voor de klant maar als webshop-eigenaar brengt het aanbieden van verschillende betaalmethodes extra administratie met zich mee. Hoe ga je daar efficiënt mee om? 

Het afletteren van de verschillende boekingen per Payment Service Provider wordt een fluitje van een cent met onze Afletter Module. Wij ondersteunen namelijk alle Payment Service Providers dus het handmatig uitzoeken en boeken van online betalingen is verleden tijd! Een ander voordeel van onze Aflettermodule is dat hij ook grote hoeveelheden boekingen kan afletteren; je hebt dus maar 1 module (per PSP) nodig om af te letteren. 

Bron: www.gfk.com/nl

 

Lees verder

Onderwerpen: Webshop, Webshopconnector, Ecommerce, customerservice, Online betalen, payment service provider, afletteren, AfletterModule

E-commerce trend: Same Day Delivery

Geschreven door Rebecca Sneep op 24-apr-2017 17:38:24

Een aantal grote webshop is er al mee begonnen; same-day delivery. Bestel je Bol.com of Coolblue voor 23.59 uur, dan heb je het de volgende dag al in huis. Coolblue bezorgt zelfs op zondag! In dit blog vertel ik hoe je je fulfillment kunt optimaliseren zodat jij je kunt richten op succesvol online ondernemen! Lees je verder? 

Deze trend is komen overwaaien uit Amerika waar onder andere Amazon er mee experimenteert. Amazon bezorgde afgelopen december in het Engelse Cambridge zelfs het eerste pakketje met een drone! De bezorgdrones zijn ontworpen om klanten binnen 30 minuten of minder hun bestelling te brengen. Vooralsnog zijn het testen maar same-day delivery komt eraan aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. ‘Het zijn een paar grote jongens en daarna volgt de rest vanzelf’.

Lees verder

Onderwerpen: Webshop, Webshopconnector, PortalBuilder, Ecommerce, customerservice

Hoe ga je als webshop om met retouren?

Geschreven door Rebecca Sneep op 23-mrt-2017 10:25:46

Ieder bedrijf dat fysieke producten verkoopt krijgt te maken met retouren. Wat de reden voor een retourzending ook is (schade, onjuiste levering, product voldoet niet aan de verwachting), je zult het omgekeerde logistieke proces vooraf goed moeten uitdenken. Niet alleen om klanten het gemak van een retourzending te laten ervaren, maar ook om het product zo snel mogelijk te (laten) repareren, vervangen of opnieuw te verkopen.

Webshop eigenaren zonder fysieke winkel of showroom zijn extra afhankelijk van een klantvriendelijk retourproces. De klant het pakket laten afgeven aan de balie, het product ter plekke beoordelen en de rest zelf regelen zit er nu eenmaal niet in. Het retourproces van een webshop kan verschillende vormen aannemen. In dit blog bespreek ik vier veel voorkomende situaties en geef ik tips voor de daaropvolgende handelingen.

Lees verder

Onderwerpen: Webshop, Webshopconnector, PortalBuilder, Ecommerce, customerservice

E-commerce trend: E-Customer Service

Geschreven door Rebecca Sneep op 9-mrt-2017 22:12:43

Customer Service is de service die jij je klanten biedt, zowel voor- als na hun aankoop van je product of dienst en die hen helpt om een gemakkelijke en plezierige ervaring met hun aankoop te hebben. Het is meer dan het beantwoorden van vragen; het is een belangrijk onderdeel van de belofte van jouw merk aan je klanten en het is cruciaal voor het succes van je bedrijf. Slechte Customer Service is namelijk de grootste rede waarom klanten weglopen!

Het is niet verrassend dat de hedendaagse consument, die veel online en op social media te vinden is, gewend is om eenvoudig antwoorden te vinden op vragen en snel geholpen wil worden. Klanten hebben dan ook hogere verwachtingen dan een aantal jaar geleden; het is dus belangrijk dat je klantenservice hierop inspeelt.
Klanten zijn zelfs bereid om meer te betalen voor een betere ervaring!
Naast ruimere tijden van de telefonische klantenservice, biedt E-customer Service je klanten de mogelijkheid om op een zelfgekozen tijdstip contact op te nemen met jouw organisatie.

Lees verder

Onderwerpen: Webshop, Webshopconnector, PortalBuilder, Ecommerce, customerservice

Overstappen naar Magento 2?

Geschreven door Rebecca Sneep op 22-feb-2017 14:59:25


Magento is één van de meest gebruikte open-source e-commerce platforms en eind 2015 is Magento 2 gereleased. Het nieuwe platform is ook nu weer ontwikkeld vanuit Magento’s open-source gedachte en biedt enorm veel flexibiliteit om verder uitgebouwd te worden met aanvullende functionaliteiten. Als webshop eigenaar vind je de ervaring van jouw (potentiële) klant natuurlijk belangrijk, maar wil je zelf ook een prettige ervaring met het systeem. Ik merk dat veel ondernemers een afwachtende houding ten opzichte van de nieuwe versie aannemen. Begrijpelijk, want de overgang is geen update maar een volledige migratie en heeft dus best wat voeten in aarde. In dit blog ga ik in op de voordelen van overstappen op Magento 2. Hopelijk kan ik jouw zorgen een beetje verlichten. 

Lees verder

Onderwerpen: E-commerce, Webshop, Koppeling, WMS, Magento, Magento2

4 manieren om Customer Love te tonen als webshop

Geschreven door Rebecca Sneep op 14-feb-2017 14:33:16

Op Valentijnsdag staan we stil bij de liefde maar het woord ‘liefde’ wordt in het bedrijfsleven niet vaak gebruikt. Het is een emotioneel woord, vol van verwachting en vragen die de meeste bedrijven nog niet gewend zijn om te beantwoorden:

• Houden onze klanten echt van ons?
• Kunnen we echt verwachten dat ze ons belangrijk vinden, ook als we niet in de buurt zijn?
• Als we niet geliefd zijn, hoe kunnen we dit veranderen? 

Customer Love is de sleutel tot de benadering van je klanten, je bedrijf en je team. Dit betekent dat je al je tijd en energie moet investeren in het echt tonen van jouw liefde voor je klanten om ervoor te zorgen dat ze voortdurend jou liefde en aandacht voelen. Dit geldt absoluut als je een webshop runt; in tegenstelling tot een stenen winkel, waar medewerkers de klant persoonlijk kunnen benaderen, is er in een webshop letterlijk een afstand tussen jou en je klant. Hoe zorg je er dan toch voor dat je klant zich begrepen en geliefd voelt? In dit blog leggen we je in vier stappen uit hoe je dit doet dus lees snel verder!

Echte Customer Love toon je door L.O.V.E:

1. Listen:


Elke goede relatie is tweerichtingsverkeer. Helaas schrikken te veel bedrijven van deze aanpak om de relaties met hun klanten te onderhouden. Ze praten met, maar niet luisteren naar hun klanten wat leidt tot een enorme kloof. Als je als bedrijf echt investeert in luisteren, in de gehele organisatie, ben je in staat om inzichten en informatie te vergaren over welke richting je moet gaan met je producten, diensten en het bedrijf.


Het luisteren betekent bovenal dat je je klanten laat voelen dat ze gehoord worden. Wanneer klanten klagen of suggesties doen, betekent dit dat ze hopen dat ze gehoord en begrepen worden. Luisteren is een hulpmiddel bij het zich geliefd laten voelen van de klant omdat hen dit het idee geeft dat hun mening er toe doet.

Een bedrijf dat dit heel goed aanpakt is Coolblue. Hun slogan is dan ook niet voor niets; ‘alles voor een glimlach’. Je kan via allerlei kanalen je (support) vraag of opmerkingen kwijt. Er is een live chat op de website, via Facebook en Twitter krijg je binnen 30 minuten antwoord op je vragen en via e-mail binnen een uur. Ook kan je sinds kort via Whatsapp je vraag stellen en ook hier krijg je binnen 30 minuten antwoord.

2. Observe:

Observatie is een cruciale eigenschap in het begrijpen van de mensen om je heen, je collega’s en jouw klanten. Als je hun gedrag op je website en/of webshop observeert met analytics ben je in staat om conclusies te trekken over welke interesses en behoeftes je klanten hebben en of je aannames kloppen.

Observatie gaat ook over het identificeren van wat echt belangrijk is voor jouw klanten. Wanneer je kijkt hoe ze hun tijd doorbrengen en echt begrijpt wat hun behoeften zijn, dan kan je betere oplossingen voor hun problemen en uitdagingen bieden. Als jij en je organisatie bewegen naar een vorm van gedrag dat diep geworteld is in het begrijpen van wat jouw klanten beweegt, dan zijn jouw observatievaardigheden vaak de sleutel tot de inzichten die leiden tot grote verbeteringen in jouw product of dienst.

3. Validate:

Validatie, of wel bevestiging heeft veel te maken met hoe je de ware behoefte van je klanten onderstreept en je hierin wilt investeren. Wanneer een klant de tijd neemt om je te vertellen wat ze denken, steken zij hun nek uit en zijn ze bereid om hun tijd te investeren in je bedrijf. Het is cruciaal dat, ongeacht hun boodschap en gedachten over jouw bedrijf, jij je klanten bevestigt en laat weten dat hun gevoelens echt zijn en dat jij daar om geeft. Validatie is niet je klant vertellen dat je alles doet wat ze vragen maar juist ervoor zorgen dat je connect op een niveau dat aangeeft dat je begrijpt dat ze ook gevoelens hebben. Zeg dingen als; “bedankt voor deze suggestie, we stellen het erg op prijs” , dit kan heel belangrijk zijn voor jouw klant.

De klantenservice van de Bijenkorf pakt dit bijvoorbeeld heel goed aan. De medewerkers zijn getraind om echt te luisteren en na ieder telefonisch gesprek met de klantenservice ontvang je een korte enquête per mail waarin je het gesprek kan beoordelen. Opvallend is dat bij de vraag; “wat was voor u het belangrijkst bij uw contact met de Bijenkorf” naast de opties ‘deskundigheid van de medewerker’, ‘openingstijden klantenservice’ en ‘wachttijd’ ook de opties ‘inlevingsvermogen van de medewerker’ en ‘mate waarin de medewerker luistert’ als keuze optie werden gegeven. Dit geeft aan dat de Bijenkorf dit erg belangrijk vind en ook haar medewerkers traint.

4. Engage:

De laatste actie die nodig is voor elk team dat gericht is op Customer Love is dat je je echt moet verbinden met je klanten. Dit betekent dat je open bent en proactief in gesprek gaat met je klanten. Vandaag de dag zijn er namelijk nog te veel bedrijven die het moeilijk maken om met hen in contact te komen, zij zenden slechts verkoop- gedreven informatie naar klanten. Maak jij het je klanten gemakkelijk en sta je open voor feedback, dan heb je een enorme voorsprong op je concurrenten. Als jij van je klanten, je ambassadeurs weet te maken dan ben je een echte winnaar!

Customer Love is dus geen optie maar een vereiste!

De toekomst van de customer experience vereist dat elk bedrijf zich aanpast aan de veranderende tijden en nieuwe manieren vindt om echt klantenliefde en loyaliteit te verdienen.
Als je klanten niet van je houden dan moet je investeren in acties om ze verliefd te laten worden. Ieder bedrijf kan dit doen; Customer Love is namelijk een werkwijze en niet iets statisch.

Lees verder

Onderwerpen: Webshop, Webshopconnector, Ecommerce

E-commerce trend: Omnichannel

Geschreven door Rebecca Sneep op 27-jan-2017 10:30:19

Omnichannel; ongetwijfeld een trend waar je mee worstelt want hoe ontwikkel je een succesvolle omnichannelstrategie? Welke kanalen zet je in en niet geheel onbelangrijk; hoe regel je alle administratie? In dit blog leggen we je uit wat omnichannel is, geven we je een praktijkvoorbeeld en bieden we je oplossingen dus lees snel verder!

Lees verder

Onderwerpen: Webshop, Webshopconnector, Magento 2, PortalBuilder, AfletterModule

Webshop Connector Blog

De Webshop Connector optimaliseert bedrijfsprocessen door volledige synchronisatie tussen Magento en Exact. In dit blog houden we je op de hoogte van onze ervaringen in de branche en delen we onze kennis over het koppelen van webshops en boekhouding. 

Meld jezelf aan voor updates:

Recent gepubliceerd